Pogosto zastavljena vprašanja
Pogosto zastavljena vprašanja
Vprašanje nam pošljite na info@kp-logatec.si
Prejeli smo že nekaj vprašanj, povezanih z našo dejavnostjo. Nekaj odgovorov na vprašanja vam podajamo spodaj. Preberite si jih, mogoče iščete prav te informacije.
Kaj je pavšal in kaj poračun?
Količina porabe vode in s tem tudi količina odvajanja ter čiščenja odpadnih voda je na računu za komunalne storitve zaračunana kot pavšal. To pomeni, da je zaračunana količina porabe vode določena glede na povprečno letno ali polletno porabo. Točno porabo vode v gospodinjstvih kontroliramo dvakrat letno in takrat izstavimo račun za dejansko porabo vode – to je poračun. Ob izvedbi popisa stanja vodomera prejmete pisno obvestilo. V vmesnem obdobju, ko zaračunavamo pavšal je lahko dejanska poraba vode višja ali nižja, v tem primeru je potem poračun višji ali pa nižji. Da se izognete prevelikemu poračunu dvakrat letno, nam lahko vaše stanje vodomera kadarkoli sporočite. Najbolje je, če to storite konec meseca, saj bo le tako zaračunana pravilna poraba. Razlog za večjo porabo vode pa je lahko tudi napaka na internem vodovodnem omrežju, kar povzroča da voda nekje pušča. Da se prepreči slednje, je potrebno občasno preveriti vodomer. To storimo tako, da zapremo vse pipe in preverimo, da tudi ostali porabniki vode (pomivalni, pralni stroj) ne delujejo, in potem pogledamo na vodomer. Če so vsi kazalci in številke pri miru, je z internim vodovodnim omrežjem vse v najlepšem redu, če pa se kazalci ali številke premikajo, potem je potrebno poiskati napako in jo čim prej odpraviti, da ne izteče večja količina vode.
Kako lahko sporočim stanje vodomera?
Stanje vašega vodomera nam lahko sporočite na več načinov:
– po telefonu:01/750 81 16
– elektronski naslov: info@kp-logatec.si
– preko naše spletne strani s klikom na spletni portal mojupravljalec, kjer se prijavite s svojim uporabniškim imenom in geslom. Ogledate si lahko tudi dosedanjo zaračunano porabo.
Najbolje, da stanje vodomera sporočite konec meseca, saj bo le tako zaračunana dejanska poraba vode.
– po telefonu:01/750 81 16
– elektronski naslov: info@kp-logatec.si
– preko naše spletne strani s klikom na spletni portal mojupravljalec, kjer se prijavite s svojim uporabniškim imenom in geslom. Ogledate si lahko tudi dosedanjo zaračunano porabo.
Najbolje, da stanje vodomera sporočite konec meseca, saj bo le tako zaračunana dejanska poraba vode.
Kaj je spletni portal mojupravljalec?
Spletni portal mojupravlalec omogoča dostop do podatkov o vaših mesečnih računih, finančne kartice in oddajo stanja vodomera za vaše odjemno mesto. Navodila za prijavo v spletni portal najdete na naši spletni strani s klikom na dokumenti/pitna voda/poročila in ostali dokumenti.
Kaj je e-račun in kako ga pridobim?
E – RAČUN je elektronska oblika računa, ki nadomešča papirnati račun poslan po klasični pošti. Omogoča poenostavljeno poslovanje, enostavno arhiviranje in prihranek. Ob PRIJAVI na e – račun NE boste več prejemali računov po klasični pošti, ampak vam bomo račune poslali v elektronski obliki na vašo e – pošto ali v spletno banko.
Prijavite se lahko na sedežu Komunalnega podjetja Logatec d.o.o., preko e-racuni@kp-logatec.si. Obvezno pa morate izpolniti obrazec Vloga za izdajo e-računov.
Prijavite se lahko na sedežu Komunalnega podjetja Logatec d.o.o., preko e-racuni@kp-logatec.si. Obvezno pa morate izpolniti obrazec Vloga za izdajo e-računov.
Reklamacija računov
Reklamacije računov sprejemamo do roka plačila na:
– elektronski naslov: info@kp-logatec.si ali
– pisno na sedež podjetja: Komunalno podjetje Logatec d.o.o., Tržaška cesta 27, 1370 Logatec
– elektronski naslov: info@kp-logatec.si ali
– pisno na sedež podjetja: Komunalno podjetje Logatec d.o.o., Tržaška cesta 27, 1370 Logatec
Kako se prijaviti v obveščanje o oporečnosti in motnjah dobave pitne vode?
Sistem obveščanja o oporečnosti in motnjah dobave pitne vode preko spletnega portala e-obveščanje poteka preko sporočil na elektronski naslov ali SMS sporočil na mobilni telefon.
Vsi uporabniki, ki želite biti obveščeni o trenutnih stanjih na javnem vodovodu, se lahko registrirate za prejemanje obvestil na portalu https://obvescanje.kp-logatec.si/
Koraki za registracijo:
– Obisk portala e-obveščanje.
– Izbira gumba e-obveščanje na spletni strani Komunalnega podjetja Logatec. Odpre se vam okno Prijava na E-Obveščanje, kjer izpolnite obrazec in potrdite s klikom na gumb prijavi se.
Vsi uporabniki, ki želite biti obveščeni o trenutnih stanjih na javnem vodovodu, se lahko registrirate za prejemanje obvestil na portalu https://obvescanje.kp-logatec.si/
Koraki za registracijo:
– Obisk portala e-obveščanje.
– Izbira gumba e-obveščanje na spletni strani Komunalnega podjetja Logatec. Odpre se vam okno Prijava na E-Obveščanje, kjer izpolnite obrazec in potrdite s klikom na gumb prijavi se.
Zakaj je voda bela?
Bela voda je fizikalen pojav številnih majhnih zračnih mehurčkov, ki nastanejo kot posledica raztapljanja zraka v vodi, ki je pod pritiskom. Če takšno belo vodo natočimo v čist kozarec, lahko že po nekaj trenutkih opazimo, da se voda v kozarcu počasi zbistri. Opazimo dvigovanje mehurčkov proti površini.
Motna voda
Ob dolgotrajnih ali intenzivnih padavinah, kot je daljše deževje ali nalivi se pojavi možnost, da voda iz nekaterih sistemov postane motna. Taka voda ni primerna za uživanje in jo je potrebno za prehranske namene predhodno prekuhati in filtrirati. V tem primeru velja poziv uporabnikom pitne vode, da ko opazijo spremembe v barvi in vonju vode, nam to takoj javijo.
Dezinfekcija vode (kloriranje, UV)
Kot upravljavec vodooskrbnih sistemov smo dolžni na omrežju (na pipah pri potrošnikih) zagotavljati zdravstveno ustrezno pitno vodo. Če surova voda iz vodnega vira ni ustrezna, jo je potrebno pred distribuiranjem v omrežje ustrezno obdelati. Zaradi relativno enostavne uporabe in v finančnem smislu najugodnejše rešitve je najbolj razširjen način dezinfekcije vode s klorovimi preparati, uporablja pa se tudi dezinfekcijo z ultravijoličnimi žarki. V vodo se dodaja minimalno količino klorovega preparata, ki še zagotavlja zdravstveno ustreznost pitne vode oziroma preprečuje širjenje nalezljivih bolezni, ki jih povzročajo mikroorganizmi, ki se razmnožujejo v vodi. Preprečuje pa tudi možnost naknadne kontaminacije vode med transportom (v omrežju oz. cevovodu). Taka koncentracija prisotnega klora v pitni ni škodljiva za zdravje uporabnikov.
Trdoto vode tvori prisotnost kalcija in magnezija v vodi, ki jih v mehki vodi ni. Trda voda vsebuje raztopljene kalcijeve in magnezijeve ione in povzroča pojavljanje vodnega kamna. Voda na območju občine Logatec je srednje trda.
Motna voda
Ob dolgotrajnih ali intenzivnih padavinah, kot je daljše deževje ali nalivi se pojavi možnost, da voda iz nekaterih sistemov postane motna. Taka voda ni primerna za uživanje in jo je potrebno za prehranske namene predhodno prekuhati in filtrirati. V tem primeru velja poziv uporabnikom pitne vode, da ko opazijo spremembe v barvi in vonju vode, nam to takoj javijo.
Dezinfekcija vode (kloriranje, UV)
Kot upravljavec vodooskrbnih sistemov smo dolžni na omrežju (na pipah pri potrošnikih) zagotavljati zdravstveno ustrezno pitno vodo. Če surova voda iz vodnega vira ni ustrezna, jo je potrebno pred distribuiranjem v omrežje ustrezno obdelati. Zaradi relativno enostavne uporabe in v finančnem smislu najugodnejše rešitve je najbolj razširjen način dezinfekcije vode s klorovimi preparati, uporablja pa se tudi dezinfekcijo z ultravijoličnimi žarki. V vodo se dodaja minimalno količino klorovega preparata, ki še zagotavlja zdravstveno ustreznost pitne vode oziroma preprečuje širjenje nalezljivih bolezni, ki jih povzročajo mikroorganizmi, ki se razmnožujejo v vodi. Preprečuje pa tudi možnost naknadne kontaminacije vode med transportom (v omrežju oz. cevovodu). Taka koncentracija prisotnega klora v pitni ni škodljiva za zdravje uporabnikov.
Trdoto vode tvori prisotnost kalcija in magnezija v vodi, ki jih v mehki vodi ni. Trda voda vsebuje raztopljene kalcijeve in magnezijeve ione in povzroča pojavljanje vodnega kamna. Voda na območju občine Logatec je srednje trda.
Kaj je okoljska dajatev in kako se zaračunava?
Uredba o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda (Uradni list RS, št. 80/12, 98/15; v nadaljevanju: Uredba) določa vrsto onesnaževanja, osnovo za obračun okoljske dajatve, višino, način obračunavanja, odmero in plačevanje dajatve, obveznost plačevanja, zavezance, plačnike ter prejemnike okoljske dajatve.
Zavezanec za plačilo okoljske dajatve po Uredbi je pravna ali fizična oseba, ki je uporabnik stavbe, v kateri nastaja komunalna odpadna voda. Plačnik je izvajalec javne službe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode, ki za zavezanca izračunava, zaračunava in vplačuje okoljsko dajatev. Prejemnik plačila okoljske dajatve je OBČINA, v kateri zavezanec odvaja komunalno odpadno vodo v javno kanalizacijo, greznico ali malo komunalno čistilno napravo.
Osnova za obračun okoljske dajatve je seštevek enot obremenitve, ki nastanejo v koledarskem letu zaradi odvajanja te odpadne vode. Kjer se poraba pitne vode meri z obračunskim vodomerov, se dajatev obračuna glede na količino porabljene pitne vode v m3. Kjer pa se poraba vode ne meri z obračunskim vodomerom, pa velja da je 1 oseba enaka eni enoti obremenitve. V Uredbi je določen tudi normativ, da 1 oseba na leto porabi 50 m3 vode.
Zavezanec za plačilo okoljske dajatve po Uredbi je pravna ali fizična oseba, ki je uporabnik stavbe, v kateri nastaja komunalna odpadna voda. Plačnik je izvajalec javne službe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode, ki za zavezanca izračunava, zaračunava in vplačuje okoljsko dajatev. Prejemnik plačila okoljske dajatve je OBČINA, v kateri zavezanec odvaja komunalno odpadno vodo v javno kanalizacijo, greznico ali malo komunalno čistilno napravo.
Osnova za obračun okoljske dajatve je seštevek enot obremenitve, ki nastanejo v koledarskem letu zaradi odvajanja te odpadne vode. Kjer se poraba pitne vode meri z obračunskim vodomerov, se dajatev obračuna glede na količino porabljene pitne vode v m3. Kjer pa se poraba vode ne meri z obračunskim vodomerom, pa velja da je 1 oseba enaka eni enoti obremenitve. V Uredbi je določen tudi normativ, da 1 oseba na leto porabi 50 m3 vode.
Kaj je PE?
PE pomeni populacijski ekvivalent, kar pomeni 1 osebo. Kjer pa se poraba vode ne meri z obračunskim vodomerom, se za obračun okoljske dajatve uporablja PE. Posledično to pomeni 1 oseba je 1 PE, 4 osebe so 4 PE.
Kdo mora biti vključen v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki?
Po občinskem odloku in pravilniku, ki urejata ravnanje z odpadki morajo biti na celotnem območju občine Logatec v sistem ravnanja z odpadki vključeni vsi lastniki, porabniki oziroma upravljavci stanovanjskih in poslovnih prostorov v naseljih občine Logatec, pri katerih nastajajo odpadki (torej vsi).
Kako do posod in odvoza odpadkov?
Izpolnite obrazec Naročilo dostave posod za odpadke in nam ga podpisanega posredujte na info@kp-logatec.si ali po pošti na naslov Komunalno podjetje Logatec d.o.o., Tržaška cesta 27, 1370 Logatec.
Katere posode za odpadke so za fizične osebe obvezne in katere ne?
OBVEZNO je naročilo posode za mešane komunalne odpadke (črna/siva posoda). Posoda je plačljiva.
OBVEZNO je naročilo posode za plastično in kovinsko embalažo (črna posoda z rumenim pokrovom). Posoda je brezplačna.
Uporabnik lahko naroči posodo za biološko razgradljive kuhinjske odpadke (rjava posoda) ali pa se odloči za kompostiranje odpadkov, saj se le-ti odpadki ne smejo odlagati v katerokoli drugo posodo za odpadke. Posoda je plačljiva.
V kolikor se uporabnik ne odloči za posodo za biorazgradljive odpadke, mora izpolniti obrazec Izjava o kompostiranju in nam jo posredovati na info@kp-logatec.si ali po pošti na naslov Komunalno podjetje Logatec d.o.o., Tržaška cesta 27, 1370 Logatec.
OBVEZNO je naročilo posode za plastično in kovinsko embalažo (črna posoda z rumenim pokrovom). Posoda je brezplačna.
Uporabnik lahko naroči posodo za biološko razgradljive kuhinjske odpadke (rjava posoda) ali pa se odloči za kompostiranje odpadkov, saj se le-ti odpadki ne smejo odlagati v katerokoli drugo posodo za odpadke. Posoda je plačljiva.
V kolikor se uporabnik ne odloči za posodo za biorazgradljive odpadke, mora izpolniti obrazec Izjava o kompostiranju in nam jo posredovati na info@kp-logatec.si ali po pošti na naslov Komunalno podjetje Logatec d.o.o., Tržaška cesta 27, 1370 Logatec.
Zakaj ne odvažamo odpadkov odloženih poleg posode za odpadke?
Odpadke v občini Logatec pobiramo le v za to namenjenih posodah in dodatno le v ustreznih PVC vrečkah z logotipom našega podjetja. To ravnanje je v skladu s 16. členom Odloka o ravnanju z odpadki v občini Logatec in preprečuje neenako obravnavanje občanov, saj nekateri pridno ločujejo odpadke, med tem ko drugi med nekoristne odpadke odlagajo tudi odpadke, ki se reciklirajo. Vrečke, ki jih pobiramo poleg posode so zato namenjene predvsem tistim občanom, ki se jim večje količine odpadkov pojavijo občasno, vendar pa v povprečju ne potrebujejo nove posode za odpadke. Te vrečke so velikosti 130 l in so rumene barve, z logotipom našega podjetja in z znakom, ki označuje, da se vanj odlaga nekoristne odpadke. Odpadki, ki so poleg posode odloženi v drugih vrečkah, so napačno odloženi in jih naše podjetje ne odvaža.
V primeru, da se večja količina odpadkov pri uporabniku pojavlja stalno, si je le-ta dolžan priskrbeti dodatno posodo za odpadke. Vrečke so le dopolnilo posodam in jih ne nadomeščajo ter se jih na dan odvoza odpadkov pusti ob posodi za odpadke. PVC vrečke z znakom našega podjetja lahko kupite pri blagajni na sedežu našega podjetja. V ceni vrečke je zajet strošek ravnanja z odpadki in okoljska dajatev za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v skladu s cenikom podjetja.
V primeru, da se večja količina odpadkov pri uporabniku pojavlja stalno, si je le-ta dolžan priskrbeti dodatno posodo za odpadke. Vrečke so le dopolnilo posodam in jih ne nadomeščajo ter se jih na dan odvoza odpadkov pusti ob posodi za odpadke. PVC vrečke z znakom našega podjetja lahko kupite pri blagajni na sedežu našega podjetja. V ceni vrečke je zajet strošek ravnanja z odpadki in okoljska dajatev za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v skladu s cenikom podjetja.